Przejdź do głównej zawartości

Porcelana Lubiana bardzo lubiana


Lubiana Lubiana 

Co jakiś czas lubię sprawić sobie prezent w postaci nowej skorupki. Lubiana S.A. jest jednym z najnowocześniejszych i największych producentów porcelany w Polsce. Ten garnitur sprawiłam sobie, aby powitać wiosnę.
Produkty Lubiany nie nadwyrężą kieszeni a ucieszą oko. Fabryka znajduje się na Kaszubach koło Kościerzyny. Najpiękniejszym moim zdaniem wzorem produkowanym przez Lubianę jest właśnie  motyw kaszubski.
Kupiłam filiżankę z talerzykiem z linii Wiedeń. Ta linia to kilka nowoczesnych wzorów - ja wybrałam łąkę na talerzu.


Wzornictwo jakie proponuje Lubiana zaspokoi potrzeby ludzi poszukujących porcelany do wiosennych aranżacji, nowoczesnych wnętrz, herbatki w ogrodzie. Z pewnością przyda się do aranżacji wielkanocnego stołu. Może dopasować coś nowego do innych posiadanych już elementów?
Im więcej różności tym ciekawiej. Zachęcam do eksperymentowania.
Przygotowania do Wielkanocy czas zacząć?



Komentarze

  1. Świetnie trafiłeś we wzór. Wiosnenny w sam raz na herbatę w ogrodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, zaczynamy już wypatrywać słoneczka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten wzór. Uwielbiam polskie rękodzieło i cieszę się, że napisałaś o naszej porcelanie. Przymieszam się właśnie do jakiegoś kompletu... kompletowania i może właśnie będzie to Lubiana?
    Moc uścisków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczerze, niestety mam ich sklep "pod nosem". Na początku lutego nowa dostawa. Na szczęście mam tez komu sprezentować:)

      Usuń
    2. Fakt, bliskość sklepu jest zaletą ale i wadą :))) Ja niestety będę musiała poszperać w necie i za sprawą kuriera nabyć :)))

      Usuń
  4. Piękny wzór, polska porcelana jest godna polecenia, a ja właśnie przymierzam się do kupna jakiegoś kompletu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja tez mam już upatrzone następne wzory.

      Usuń
  5. Nie wiedziałam, ze mamy taką manufakturę. Słodki zestaw wybrałaś, bardzo wiosenny. Często korzystam z kilku kompletów, zestawiając je w taki sposób, że mogłabym urządzić przysłowiowe wesele.
    Serdecznie pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i prężnie się rozwija:) Z tego co czytałam produkuje w 80 % na rynki zachodnie. Dlatego wspieram rodzimą produkcję !

      Usuń
  6. U mnie każdy domownik ma swoją filiżankę i talerzyk z Lubiany. Każdy wzór inny, dopasowany indywidualnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz są w ofercie cudne kubki z ziołami. Już nawet wiem, komu je dam:)

      Usuń
    2. Muszę koniecznie odwiedzić sklep i rozweselić się na wiosnę :)

      Usuń
  7. Każdego roku na wakacjach jestem bardzo blisko Lubiany i zawsze z wielką przyjemnością tam wpadam i też robię małe zakupy - pozdrawiam Dominiko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładny ten zestaw, trochę Lubiany mam, lubię ją. Niestety z czasem jej ubywa :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Porcelana Bavaria

Porcelana Bavaria

Czytam właśnie książkę Edwarda Rudzkiego "Europejska porcelana osiemnastowieczna". Rozdział Wytwórnie w mniejszych państwach niemieckichdaje obraz tego, dlaczego w Bawarii działały tak liczne manufaktury a później wytwórnie porcelany.  " Osiemnastowieczne Niemcy składały się z dwóch mocarstw: austriackiej monarchii Habsburgów oraz Prus, kilku państw średnich rozmiarów i wielkiej ilości księstw małych. Według popularnej anegdoty niektórzy władcy musieli uważać, aby w czasie spacerów nie przekroczyć nieopatrznie granicy. Książąt tych często cechowała pycha zupełnie nieproporcjonalna do rozmiaru posiadanego terytorium. Już Fryderyk II żartował, że każdy z nich na wzór Ludwika XV chciał "mieć swoje metresy, swój Wersal i swoje wojsko". Można to uzupełnić dodając, że każdy chciał mieć także własną wytwórnie porcelany, gdyż jak to sformułował jeden z książąt - Karol Eugeniusz wirtemberski - porcelana stała się niezbędnym warunkiem blasku i wspaniałoś…

Giesche. Serwis z historią Opatówka w tle.

Ten serwis ma prawie 90 letnią historię i myli się ktoś, kto myśli, że rzeczy nie mówią.
Opowiadają historie nieprawdopodobne, nasze, ojczyste, historyczne, są świadectwami minionych czasów i ludzi. Rodzin i epok. To cud, że przetrwał, bo historia obeszła się bardzo tragicznie z moją rodziną
Ludzie nie przetrwali, rzeczy pozostały, choć też blisko im było do zagłady, ponieważ ich właściciele byli wysiedlani, uciekali przed niebezpieczeństwem, rzeczy były ostatnimi, o które się troszczyli.
Dostałam go niedawno od mojej chrzestnej. A ona miała go po mamie - Helenie.
Helena w dniu wybuchu wojny była młodą mężatką. Na świecie było już dwoje dzieci: Tereska [moja chrzestna] i synek Leszek. Mąż Heleny Zygmunt Gadzinowski był sekretarzem gminy Lisków, tej, w której proboszczem był słynny ksiądz Bliziński.

Sweter na drutach szary reglan piórkowy bezszwowy

Po kilku dekadach przerwy wracam do drutów. Nie wiem czy na długo, bo z czasem i cierpliwością zawsze na bakier. Ale tyle inspiracji w necie, że mnie "ruszyło". No i sklepów internetowych z wełnami różnej maści, w pięknym gatunku nie brakuje. Zresztą same zobaczcie, chyba następna kupię tutaj i będzie to malabrigo.
Wiec wyruszyłam w wirtualną podróż w poszukiwaniu inspiracji i podziwiałam wiecznie modne arany i cała masę innych ciekawych wzorów.
Same zobaczcie: